The whole truth and nothing but the truth

blogileht.ee

23 mai 2009

Maikuu noppeid

Jätkan eelmisel kuul alustatud traditsiooni teha lühike kokkuvõte kuu jooksul nähtud-kuuldud huvitavast infost kirjanduses. Ja seekord ka arvutimängude vallast, sest - miks mitte? Juba räägitakse ju ka nende eraldi kunstivormiks kuulutamisest.

Number üks. Aprillis ma mõtisklesin, et kas Scott Lynchi kolmanda teose "The Republic of Thieves" tollal ametlik ilmumiskuupäev (16. juuni) jääb lõplikuks. Ei jäänud. Hetkel on avaldamine teadmata ajaks edasi lükatud. Optimistid loodavad, et ehk käesoleva aasta lõpuks saame seda näha. Mina enam väga loota ei julge. Kas Lynchi võib olla tabanud see pahaendeline George R. R. Martini sündroom? Samas muidugi peaasi, et romaan oleks lihvitud ja terviklik, kui avaldamine venib kvaliteedi nimel, siis ma ei kurda.

Number kaks - positiivsem uudis. Stephen Kingi "Tumeda Torni" viies raamat, "Calla hundid" ("Wolves of the Calla") on nüüd eestikeelse tõlkena olemas. Kaanepildil figureerivad mõõgad on küll veidi liiga tähesõjaliku väljanägemisega. Eks näis.

Number kolm. Tema enda blogi andmetel valmis Patrick Rothfussil kuu alguses triloogia "Kingkiller" teise raamatu käsikiri pealkirjaga "The Wise Man's Fear". Esimene osa, "The Name of the Wind", on mu raamatuostunimekirja eesotsas.

Number neli. Assassin's Creed 2. Sellega on justkui kõik öeldud.
Seletan siiski natuke lähemalt. Teise osa tegevus leiab aset renessansiaja Itaalias. Intervjuudes on mainitud vähemalt kaht linna, Veneetsiat ja Firenzet. Ma natuke lootsin (esimese mängu lõpu põhjal), et tuleb feodaalses Jaapanis, aga noh, kõike head korraga ka ei saa.
Kuulu järgi on asjasse segatud ka erinevad Leonardo da Vinci leiutised. Loodetavasti ei lähe kogu lugu liiga "Da Vinci koodiks" kätte. Uue mängu peategelane on Ezio Auditore, noor aadlik, keda ajendab palgamõrtsukatega liituma kättemaks. Ja ta näeb välja Altairiga üsna sarnane. Okei, see keep on tegelikult päris lahe, rääkimata kahest (!) kaelusest. Ja kahest randmenoast. Kuuldustest veel nii palju, et mängus on seekord kuni 16 erinevat alamissiooni tüüpi, aga pealtkuulamine ja taskuvargus on maha jäetud. Ezio oskab ka ujuda (jumal tänatud selle eest!) ja alistatud vastaste relvi üles korjata, et nendega võitlust jätkata. Mäng peaks välja tulema käesoleva aasta jõulude paiku. Ametlik sait, kus leidub ka videoklipp huvitava intervjuuga.

Number viis. Nagu Creedi järjest veel vähe oleks, Bioshock 2.
Seniste piltide ja jutu põhjal tundub, et väga šokeerivaid muutusi mängumehhanikas ei ole plaanis, ja graafika oli juba esimesel osal silmipimestav. Seekord astub mängija aga ühe Big Daddy rolli (with drill arm and everything!). Sündmustik toimub 60-ndatel, s.o. kümmekond aastat pärast "Bioshocki" lõppu. Rapture on ümbritseva ookeani surve all lagunemas ja Big Daddyd peavad üha lootusetumaks muutuvat võitlust järjest agressiivsemate ja tugevamate Spliceritega.
Mis mulle selle mängu promo juures eriti meeldib, on nende Flash-sait, mis kujutab endast huvitavat mõistatusmängu. Väga tore oli üritada neist erinevatest kirjadest ja infokildudest terviklikku pilti kokku panna. Kusjuures vihjed muutuvad järjest õõvastavamaks. Kelle toaga on tegemist? Mida ta uuris ja mis temaga juhtus? Esimese "Bioshocki" läbinuile on siin nii mõndagi kahtlaselt tuttavlikku. Vastuse ühele neist küsimustest annab aga see artikkel.
IGN-i üha täieneva kogu mängusisestest kaadritest võib leida siin. Mäng ise peaks välja tulema sügisel.

Kommentaare ei ole: