The whole truth and nothing but the truth

blogileht.ee

05 veebruar 2009

Tours

Järgnevalt lühikokkuvõte mu külaskäigust Toursi linna eelmisel laupäeval.
Tours asub Orléansist umbes pooleteisetunnise rongisõidu kaugusel lääne pool. Tegemist on Orléansist suurema linnaga, tegelikult Centre'i piirkonna suurimaga (kuigi Orléans on ametlikult pealinn). Elanikke on siin umbes 140 000 Orléansi 113 000 vastu - ja see paistab ka välja. Kesklinnas jala kõndides võib end lausa ära väsitada, kuigi Tallinnast on linn siiski tunduvalt väiksem.
Ehkki ajaloolise tähtsuse poolest võiks Orléansi pidada olulisemaks, on ka Tours mänginud üsna suurt rolli. Siin peatas 8. sajandil mauride edasitungi Charles Martel, Karl Suure vanaisa. Samuti toimus siin 1920. a Toursi kongress, mille lõpptulemusena loodi prantsuse kommunistlik partei - seetõttu pole ehk imestada, et paljud linna tänavad ja väljakud kannavad erinevate tuntud kommunistide või sotsialistide nimesid (Place Jean Jaurés, Rue Édourad Vaillant jt).

Esimene hoone, mis mulle silma hakkas, oli suurejooneline raudteejaam (need kipuvad siinmail igas vähegi korralikus asulas võtma hiiglaslikke ja majesteetlikke mõõtmeid - huvitav tendents), kuid tagasi jõudes märkasin üllatusega, et sellest unustasin ma hoopiski pilti teha.

Toursi raekoda, mis pärineb 19. sajandist. Selle on kavandanud Victor Laloux, tuntud arhitekt, kelle peateoseks loetakse Orsay raudteejaama (nüüdset muuseumi) Pariisis. Laloux on ka Toursi St. Martini basiilika autor.


Mingi nimetu kirik Loire'i kaldalt. Mitte päriselt nimetu muidugi, ma lihtsalt ei leidnud nime mitte kuskilt. Igatahes nägi teine väga muhedalt samblane välja.


Cathédrale Saint-Gatien. Alusmüürid pärinevad lausa 12. sajandist, kuid suurem osa on siiski 15. sajandist, kuuludes Flamboyant'iks kutsutud hilise gootika vormi alla. Lisaks mõningad renessansi elemendid. Kirik nägi väljast suhteliselt nigel välja, aga restauratsioon parajasti käib, nii et loodetavasti saab iidne ehitis peagi parema näo. Alljärgnevalt mõned katedraali sisevaated.


Nood kenad vappidega vitraažid on pandud restaureerimise käigus, teised on aga märksa vanemad.


Basilique Saint-Martin.



Selline huvitav puitraamidega telliskiviarhitektuur paistab iseloomustavat kogu Centre'i piirkonda, kuid säilinud majade arvu poolest tuuakse välja kahte asulat: Amboise'i ja Toursi.



Omapärane poekaunistus.


Mööblipoe reklaamsilt. Lihtsalt aww.

6 kommentaari:

Ulffy ütles ...

Väga huvitav. Eriti meeldib viimane pilt 'nimetust katedraalist'.
Paistab, et fotod sellest kuvast edasi on salapärasel moel haihtunud jättes maha vaid rea müstilisi numbreid.

Üllas helesinine laulev võlur ütles ...

niiet ma pole ainus, kes näeb mingeid numbreid seal, kus võiks iseenesest pilt olla...

...see on hea... ma olen endiselt mõistuse juures :P

Martin ütles ...

Põhjus on väga lihtne. Need numbrid märgivad minu jaoks kohti, kuhu ilmuvad pildid niipea, kui mu netiühendus otsustab kaasa mängida. Seega varuge kannatust!

Ulffy ütles ...

Magic pictures.
I sees them now!
^^

Ott ütles ...

Mul on natuke teistmoodi küsimus - sattusin siia lugema täiesti teisel teemal ja püüdsin leida mingit infokilde, aga paistab, et Eesti meedia tegeleb ainult valimistega ja BBC ja muudes ülemaailmsetest kohtades ei leidnud midagi või ei osanud otsida - mis seal Orleansi Ülikoolis toimub. Streik aga miks?

Martin ütles ...

Tere, Ott!
Olen vist vastusega päris korralikult hiljaks jäänud, aga.. Streigivad nad ikka haridussüsteemi reformi vastu, mis oleks kaotanud hulga õppejõukohti ja riigitoetusega eristaatusi. Minu teada peaks streik osades ülikoolides jätkuma ka sel sügisel.