The whole truth and nothing but the truth

blogileht.ee

15 jaanuar 2009

Totaalne muutumine, blogi-eri

Mõtlesin, et miks mitte blogi väljanägemist natuke värskendada. Andke teada, kas ja kuidas meeldib.

D'ailleurs: eksamid on läbi. Neid oli mul suhteliselt vähe ja kõik olid lihtsapoolsed. Pean siiski mainima, et korraldusliku poole pealt on Tartu Orléansist kaugelt üle. Iga kord, kui ma tahtsin oma eksamiaegu ja -kohti kontrollida, pidin kõndima läbi kampuse keeltemajani, kus väliskoridori tablool olid need kirjas. Ja see oli ainus koht, kust vaadata. Ei mingit internetiajastut.
Vahepeal tuli uusi Erasmuse õpilasi. Üks Soomest ja üks Lätist ka. Muidugi tavaline ports rumeenlasi, sakslasi ja vähemal määral ka itaallasi-hispaanlasi. Täna õhtul on minek Antidote'i, siis saab uutega lähemalt tutvust teha.

Samuti puutusin kokku selle kolmekuningapäeva-kultuuriga, mida Eestis ei ole. Aga tuleb välja, et katoliiklikes maades praktiseeritakse väga agaralt. Prantsusmaal on mingi imelik komme süüa sel päeval "galette des rois" nimelist kooki. Mis siis, et "galette" tähendab tavakeeles pannkooki, galette des rois on hoopiski midagi piruka taolist, traditsiooniliselt mandlitäidisega, aga tänapäeval leidub ka kõiksugu moosidega variante. Ja kuskil koogi sees on väike kujuke. Kes selle oma tükist leiab (ja selle kätte ära ei lämbu), saab selle päeva kuningaks ja talle pannakse pähe paberist või papist kroon. Selline tore komme siis. Ah jaa, ja veel - kui laudkonnas on lapsi, siis üks neist ronib laua alla ja hakkab määrama, et kellele milline koogitükk antakse. Oh neid vallatuid prantslasi.
Nii palju kui minu uurimised paljastasid, on "galette des rois" fenomeni taga puhtalt kommertslikud põhjused. Et saaks ikka palju toodet müüa. Aga kolmekuningapäeva pidusöögiga tähistamine pärineb juba Rooma impeeriumi ajast (kuigi nemad nimetasid seda tähtpäeva jumal Saturni auks Saturnaaliks).

P.S. Mis pagana Leia Mais? Mida see tähendama peaks? Ma ei leia, kus seda ära saaks muuta. Link ise viib sissekande lehele. Kummaline.

7 kommentaari:

Üllas helesinine laulev võlur ütles ...

Mulle meeldib see uus... väljanägemine. Tekst on laiemalt ... kuidagi parem on...

Meil tulid uued Erasmused nii, et 60 tulijast 30 on itaallased :P ...täitsa lõpp... itaallasi on lihtsalt niiiiiii palju igal pool :P

...aga millegipärast on mul hea meel, et pole sakslasi nii palju... vist sekspärast, et ma ei saa saksa keelest aru... itaalia keelt saab mõistatada prantsuse keele baasil :P

Galette des rois traditsioon on äge :P ...oleks isegi taht seda kujukest saada ja kuninganna olla aga võta näpust ei miskit peale koogi... meie koogi sees oli väike lehm :P

veganretseptid ütles ...

uus on alati parem, mitte võib-olla tingimata sellepärast, et ta on uus, vaid pigem kuna ta on teistmoodi : )

Ulffy ütles ...

Hästi armas ja kuidagi sinulikum, peksin mainima.
Blogi väljus teismelise east.

Tänud kultuursete erinevuste välja toomise eest.

Keep up the good work.

veganretseptid ütles ...

muideks... kui ma olen korra kommentaaride lingile klikanud, siis muutub ta peale seda taustaga sama värvi. thought maybe you'd like to know : )

Martin ütles ...

Hmm.. Ma pole nagu märganud seda kommentaaride lingi asja.. Äkki on HTML-is kuskil viga, aga ma ei oskaks seda niikuinii parandada. I just use the template :P
Keeping up the good work, yessir.

Piret Karro ütles ...

permission granted "_"

Piret Karro ütles ...

btw, nõustun üldsusega blogi kujunduse osas. kuidagi kompaktsem tundub. ja asjalikum. ja ilusam! .D